Secciones

The Good News to the whole of creation, La Buena Noticia a toda la creación

Compartir:

The question was: Jesus Christ said, ‘ go into the whole world and proclaim the good news to the whole of creation’. What does it mean? What is the good news we need to proclaim to the whole of creation? 

The good news that Jesus Christ proclaimed was: the kingdom of God is at hand, repent. This statement has two aspects: objective and subjective. Objectively it tells where God is and where creation or human beings are. Subjectively it tells who human beings are or what creation is.
Objectively it means that God is everywhere and the whole of creation which includes human beings, is within God. This is a choice -less choice. This is the good news.
Subjectively it means that the ground of human consciousness is ultimately one with God. The creation is the manifestation of God. This is also a choice-less choice. This is the good news.
Jesus Christ said ‘the father and I are one’.
The kingdom of God is ultimately transformation of our life into God’s life. In the kingdom of God a person will say, ‘the works that I do are not mine, but the Father who dwells in me does his works ‘. Jesus Christ realised or experienced this good news and proclaimed this good news to others and invited others to realise this good news. He exhorted his disciples to realise this and proclaim it to others.
To proclaim the good news is to say every human being: you are in God and God is in you. You are the manifestation of God. Realise this truth and become a vehicle of God.
To proclaim the good news to the whole of creation means: to say to every creature, (animals, plants, earth, sun, moon and all beings) you the manifestations of God.
So to proclaim the good news to the whole of creation is so proclaim where creation is and what creation is.
Jesus Christ said: I am the light of the world and he looked at everyone and said: you are the light of the world. These two statements constitute the good news of Christ. Repentance is an invitation to realise this truth.

La pregunta era: Jesucristo dijo: » Ve al mundo entero y anuncia la Buena Noticia a toda la creación. ¿Qué quiere decir con esta frase? ¿Cuáles es la Buena Noticia que tenemos que proclamar a toda la creación?
La buena noticia que Jesucristo proclamó fue: el reino de Dios está en la mano, arrepiéntete. Esta declaración tiene dos aspectos: uno objetivo y otro subjetivo.
Objetivamente dice dónde está Dios y dónde están la creación o los seres humanos.
Subjetivamente nos dice quiénes son los seres humanos o qué es la creación.
Objetivamente significa que Dios está en todas partes y en toda la creación que incluye a los seres humanos, toda la creación está dentro de Dios. Esta es una elección menos alternativa. Esta es la buena noticia.
Subjetivamente significa que el suelo de la conciencia humana es, en última instancia, uno con Dios. La creación es la manifestación de Dios. Esta es también una elección menos alternativa. Esta es la buena noticia.
Jesucristo dijo: » el Padre y yo somos uno»
El Reino de Dios es, en última instancia, la transformación de nuestra vida en la vida de Dios. En el Reino de Dios una persona dirá: » las obras que yo hago no son mías, pero el Padre que mora en mí hace sus obras. Jesucristo se dio cuenta o experimentó esta buena noticia y la proclamó a los demás e invitó a otros a dar cuenta de esta buena noticia. Exhortó a sus discípulos a darse cuenta de esto y proclamarlo a los demás.
Para proclamar la Buena Noticia de que todo ser humano está en Dios y Dios está en ti. Tú eres la manifestación de Dios. Jesús se da cuenta de esta verdad y se convirtió en un vehículo de Dios.
Para proclamar la Buena Noticia a toda la creación significa decir a cada criatura, (animales, plantas, tierra, sol, luna y todos los seres) ustedes son las manifestaciones de Dios.
Así que para proclamar la Buena Noticia a toda la creación es proclamar dónde está la creación y qué es la creación.
Jesucristo dijo: «Yo soy la luz del mundo» y él miró a todos y dijo: tú eres la luz del mundo. Estas dos declaraciones constituyen la Buena Noticia de Cristo. El arrepentimiento es una invitación para darse cuenta de esta verdad.

Compartir:

Déjenos su comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *